Peruutus- ja palautusoikeus
Voit peruuttaa koko tilauksesi tai palauttaa yksittäisiä tuotteita 14 päivän kuluessa siitä, kun olet vastaanottanut tilauksen. Tuotteiden palauttaminen on asiakkaalle ilmaista. 14 päivän jälkeen palautuneita tuotteita ei hyvitetä ja asiakkaalta veloitetaan palautuksesta aiheutuneet kustannukset. Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla, kirjallisesti sähköpostilla tai palautuslomakkeella. Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte kirjallisen ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä. Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä sekä alkuperäisessä paketissaan.
Mikäli toimitus palautuu meille noutamattomana, niin kyseessä ei ole asiakaspalautus eikä tilauksen peruutus. Vähennämme näissä tapauksissa asiakkaalle palautettavasta summasta paketin palautumisesta aiheutuneet kuljetuskustannukset. Voimme lähettää toimituksen asiakkaalle uudelleen asiakkaan niin halutessa, mutta
veloitamme tällöin sekä palautumisesta että uudelleenlähetyksestä aiheutuneet syntyvät kulut. Mahdolliset pakettien uudelleenohjaukset, esim toiseen pakettiautomaattiin, eivät ole peruste paketin noutamatta jättämiselle, eli myös näissä tapauksissa veloitamme syntyneet palautuskulut.
Vialliset tuotteet
Mikäli tuote on kadonnut tai vahingoittunut kuljetuksessa tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viipymättä, viimeistään kolmen (3) päivän kuluessa kirjallisesti sähköpostilla myynti@siivousilo.fi.
Mahdollista vikaa tai puutetta tuotteessa ei tule korjata itse eikä tuotteita saa muokata millään tavalla.
Jos asiakas tilaa tuotteita erikseen sovitun määräalennukseen oikeuttavan määrän, mutta palauttaa osan tuotteista niin määräalennus ei enää päde. Tällöin hyvitystä laskettaessa asiakkaalle jäävien tuotteiden hinta nousee normaaliin, jolloin hyvitys vastaavasti pienenee.
Jos asiakas on alunperin saanut erikseen sovitun, tai kulloinkin voimassa olevan tarjouksen mukaisen ilmaisen toimituksen, mutta palauttaakin osan tuotteista. Tällöin palautuksesta aiheutuneet kustannukset vähennetään asiakkaalle palautuvasta hyvityksestä. Jos asiakas on alunperin saanut ilmaisen toimituksen yli 200 euron ostoskorille, mutta palauttaakin osan tuotteista, jolloin tilauksen arvo jää palautuksen seurauksena alle 200 euron, niin tilaukseen lisätään toimituskulut. Tällöin toimituskulut vähennetään asiakkaalle palautuvasta hyvityksestä.
Palautusohjeet
Palautettavan tuotteen tulee olla täysin myyntikuntoinen, ja tuote (ml. mahdolliset käyttöohjeet) tulee palauttaa sen alkuperäisessä pakkauksessa. Asiakas vastaa arvonalentumisesta.
Pakkaa tuotteet huolellisesti kuljetusta varten, sillä asiakas vastaa mahdollisista arvonalentumisista. Muista säilyttää kuitti palautuksesta!
Palautettujen tuotteiden arvo pyritään hyvittämään asiakkaalle heti, kun tuotteet ovat palautuneet. Jos haluat vaihtaa tuotteen toiseen, niin menettele samalla tavalla kuin palauttaessasi tuotteita, mutta ilmoita lisäksi, että minkä tuotteen haluat tilalle vaihdossa.
Täytä lähetyksen mukana tullut palautuslomakkeen palautuksen mukaan.
Käytämme tällä hetkellä ainoastaan PostNordin logistiikkapalvelua!
PostNord
Verkkokauppapaketin palautuksesta tulee aina ilmoittaa verkkokaupalle kaupan antamien ohjeiden mukaisesti. Paketin noutamatta jättäminen tai palauttaminen ilman erillistä ilmoitusta ei riitä kaupan peruuttamiseksi.
Kuinka palautan paketin?
Mikäli paketin mukana on palautusosoitekortti, kiinnitä palautusosoitekortti paketin päälle. Varmista, että viivakoodi on helposti luettavissa tasaisella pinnalla. Voit palauttaa lähetyksen mihin tahansa PostNordin noutopisteeseen.
Mikäli et saanut vastaanottamasi paketin mukana palautusosoitekorttia, ota aina yhteyttä myynti@siivousilo.fi palautusohjeiden saamiseksi.
Kuinka palautan paketin pakettiautomaattiin?
Palautuslähetyksessä tulee aina olla palautusosoitekortti, ilman sitä pakettia ei voida palauttaa pakettiautomaattiin. Jos alkuperäisen paketin mukana ei ollut palautuskorttia, ota yhteyttä tavaran lähettäneeseen yritykseen.
• Pakettiautomaatin näytöltä valitaan ensin ”Lähetä”
• Skannaa tai näppäile palautusosoitekortin viivakoodi näytön ohjeiden mukaan. Lopuksi valitse "OK".
• Valitse paketille sopivan kokoinen lokero. Näyttö kertoo, montako lokeroa eri kokoa on vapaana.
• Palautuksesta ei tulostu kuittia. Lähetyksen skannaaminen palautuksen yhteydessä toimii kuittauksena.
• Mikäli paketti ei mahdu lokeroon, paketin voi palauttaa muuhun noutopisteeseen.
PostNordin sovelluksessa voit seurata myös palautuspaketin kulkua.